З маршруток пересідаємо у громадський транспорт

З кінця лютого у Вінниці запрацює нова схема руху транспорту

Уже із 23 лютого у Вінниці громадський транспорт і приватні маршрутки будуть працювати за новими правилами. Трамваїв, тролейбусів і муніципальних автобусів обіцяють вивести на лінії значно більше, їздитимуть вони з 5:30 до 24:00, а сам проїзд у маршрутках
(у перспективі) може подешевшати. Кількість маршрутних таксі скоротиться, їх маршрути зміняться. Маршрутки перестануть бути альтернативним транспортом, а стануть - додатковим.
Навіщо "транспортна революція"?
Суть нового підходу: маршрутні таксі будуть інтегровані в єдину систему пасажирських перевезень, вони не мають дублювати рух маршрутів трамваїв і тролейбусів. Тож деякі маршрути потраплять під скорочення, зокрема 32, 35, 38, 61, 62, 65, 68.
- Ми хочемо запровадити у Вінниці єдину комплексну систему перевезення, об'єднавши усі види транспорту, оскільки та, що започаткована у 90-х, не є ефективною, - пояснив Вінницький міський голова Володимир Гройсман. - Усім відомо, що маршрутні таксі перевантажують магістралі, створюють затори, часто виникають проблеми з безпекою пасажирів. Отримуємо все більше претензій щодо роботи цього виду транспорту. Наведу такий приклад: торік транспорт ТТУ лише чотири рази потрапляв у ДТП, маршрутні таксі - 21, по ТТУ зафіксовано 6 порушень правил дорожнього руху, тоді як по маршрутних таксі - 967 випадків. На "Цілодобову варту" надійшла 31 скарга на роботу ТТУ, щодо маршруток - 778 скарг. У Європі, до речі, маршруток практично немає.
До слова, у Європі перевезення мікроавтобусами пасажирів на довгі відстані взагалі забороняється - з метою безпеки пасажирів. А міські маршрутки практикуються хіба що у кількох європейських країнах: Німеччині, Болгарії, Польщі, Румунії, Литві й Естонії. Звісно, що таке маршрутки знають не тільки в Україні, а й у США, Ізраїлі, але здебільшого цей транспорт процвітає у країнах третього світу (Гана, Нігерія, Мексика, Руганда, Малі...)
Загалом у Вінниці заплановано залишити 28 маршрутів, на яких курсуватиме 250 машин у режимі маршрутного таксі. Як результат - зведеться до мінімуму кількість мікроавтобусів сумнівного технічного стану.
"У тіні" крутиться до
0,5 млн. грн. щомісяця

У понеділок у мікроавтобусах, маршрути яких потрапляють під скорочення, водії вже збирали підписи "за" маршрут. Зі свого боку, у мерії запевняють: водії без роботи не залишаться.
- З'являться нові робочі місця. Зараз на лінію виходить лише 60% трамваїв і тролейбусів, а коли їх кількість збільшиться, переконаний, нам навіть не вистачатиме кадрів, - пояснює Володимир Гройсман. - Не є секретом, що у сфері маршрутних перевезень існує корупційна складова, і 1/3 маршрутів мають своїх "покровителів", яким щомісяця сплачують по 3-5 тисяч гривень. Так, на умовах "тіньової оренди" зараз їздить близько 150 маршруток, що впливає, у тому числі, і на вартість проїзду. Тому не дивно, що багато хто не хоче залишати цю "золоту жилу". Але з цими посередниками ми не підемо на компроміси.
За нескладними математичними підрахунками, лише по мінімуму отримуємо "тіньових" 450 тис. грн. на місяць. Такі цифри можна співставити з піврічним фінансуванням усіх міських ДЮСШ або річною компенсацією з міського бюджету пільгового проїзду електротранспортом учнями і студентами. До речі, ці 450 тисяч "тіньових" гривень закладені у вартість проїзду в маршрутках,  а їх вилучення дозволить знизити ціну за проїзд.
Майже половина працюючих у Вінниці перевізників підтримала починання міськради. Так, вже є 230 заявок на укладення нових договорів, термін подачі яких закінчується цього тижня. Цей факт підтвердив один із приватних перевізників Олександр Юзьков.
Систему протестують, пропозиції вітаються
Директор ТТУ Володимир Бугайчук каже, що бачить у перевізниках партнерів. Спільно з перевізниками обговорюються деталі схеми маршрутів, яка була розроблена фахівцями Вінницького технічного університету. За словами Юрія Буреннікова - директора інституту машинобудування і транспорту ВТУ - концепція руху транспорту пріоритетним ставила саме муніципальний транспорт.
- Ми перевірили кожну зупинку, скільки людей на кожній заходить у транспорт, скільки виходить, що робиться на магістралях, - пояснює він. - Свої пропозиції подали й з урахуванням розвитку туризму у Вінниці, очікуючи великий приплив туристів. Загалом у Вінниці заплановані п'ять трамвайних маршрутів, 17 - тролейбусних, дев'ять - автобусних.
Протягом трьох місяців нова схема транспорту у Вінниці працюватиме у тестовому режимі. Свої звернення і пропозиції щодо роботи і маршрутів міського транспорту вінничани можуть висловлювати, звернувшись до служби "Цілодобова варта" (15-60).
Створення єдиної мережі перевезень дасть можливість розпочати роботу із запровадження різних варіантів єдиного електронного квитка на всі види транспорту, а також он-лайн-інформування про графік руху транспорту через електронні табло на зупинках - так, як це в європейських містах.

Альтернативна думка перевізників

Очікувана зміна схеми руху громадського транспорту у Вінниці спричинила категоричну незгоду представників маршрутних перевезень. Правда, не у всіх, бо 230 перевізників уже висловили готовність працювати за новими правилами руху.
- Ніхто не проти муніципального транспорту. Але не була зроблена економічна оптимізація, не перевірена рентабельність нових маршрутів, не встановлені остаточні тарифи, - говорить Андрій Дядіков - голова ГО "Маршрут".
За словами незгодних, майже 700 водіїв залишаться без роботи, а вінничани довго чекатимуть транспорт і платитимуть більше через часті пересадки. Найбільше перевізники стурбовані тим, що при створенні нової схеми не було проведено громадське обговорення.
- Нам треба сісти за стіл переговорів. Не можна усіх водіїв судити по тих, які порушують правила, - вважає перевізник Валерій Снітько. - Боюся, що ми знову можемо повернутися у 96-й рік, коли люди на зупинках чекали транспорт цілу годину. 
На думку Андрія Ковальова, голови ГО "Вінницька обласна організація перевізників", чимало з новозапропонованих маршрутів неефективні:
- Вони короткі і заплутані. Наприклад, "13-А: - "Барське шосе - 600-річчя" зроблений таким чином, що від нього голова може закрутитися, - каже він. - А що робити, коли буде обрив ліній, чи ДТП - чим людям їздити? А деякі розв'язки просто небезпечні - наприклад, розворот тролейбуса біля "Кумбар", у аварійному місці.
За словами перевізників, більшість із них - проти того, щоб працювати з ТТУ.
- Але як би там не було і як би всі не обурювалися, як тільки запрацюють маршрути, усе на місця поставить ринкова економіка. Ми готові кілька днів поїздити за новою схемою. Тоді, переконаний, договори з ТТУ розірвуть й ті перевізники, які вже подали заявки, - веде далі Андрій Ковальов. - В усьому має бути жива конкуренція й альтернатива.
Тим часом перевізники збирають підписи пасажирів, вішають оголошення у маршрутках про закриття маршрутів.
- 13 тисяч підписів свідчать про те, що люди не згодні із закриттям існуючих маршрутів. Так, мешканцям П'ятничан тепер доведеться робити пересадки - а отже, збільшується і ціна, і час втрачається, - зауважує  Андрій Поджаренко, представник перевізників маршруту №45. - Не зрозуміло, звідки ТТУ візьме стільки коштів, щоб обладнати для єдиних електронних квитків термінали у кожній одиниці транспорту.
За три дні перевізники готові представити свою власну схему маршрутів. Якщо до їх думки не прислухаються, обіцяють діяти не мітингами і забастовками, а через суд і прокуратуру. Не виключають, що дійдуть до Кабміну.

Аргументи міської влади
- Вважаю, що деякі перевізники нагнітають ситуацію, - зазначає директор департаменту енергетики, транспорту та зв'язку Олексій Пидоченко. Щодо безробіття серед водіїв, то  за нормами, передбаченими законодавством, потреба у кадрах складатиме 584 водія. А враховуючи те, що на більшості маршрутів ця норма сьогодні не витримується, ця потреба у кадрах практично повністю перекриває кількість людей, які сьогодні реально працюють у цій сфері. А про незручності нової системи, яка ще навіть не введена в дію, говорити рано.
Електронні квитки звичайно ж не будуть запроваджені вже завтра. Зараз це питання опрацьовується, але якщо не підвищити рентабельність міської системи перевезень, - а запропоновані зміни повинні цьому сприяти, - ці кошти не з'являться ніколи, і у вінничан шансів на перехід на сучасну систему в найближчі роки просто не буде.


Ірина КУПЕЦЬКА

Коментарі відвідувачів


НАЙБІЛЬШЕ ЧИТАЮТЬ

269

Шановна Ю.В.Тимошенко! Я, Олександр Мельник, наразі є кандидатом у народні депутати України в 11 виборчому окрузі (м. Вінниця). У 2008-2010-х роках я був заступником голови Вінницької обласної організації політичної партії ВО...

185

Днями слідчі військової прокуратури все ж таки розпочали кримінальне провадження щодо військовослужбовців територіального батальйону Вінницької області. - Місяць тому з батальйону територіальної оборони Вінницької області повернулись хлопці,...

168

Майже тиждень в облозі бойовиків і під масованими обстрілами був 32-й блокпост біля села Сміла на Луганщині, на якому несуть службу вінничани із в/ч 3008, що базується у Вінниці. Під шквальним обстрілом бойовиків були також блокпости №29, 30,...

167

Із півсотні військовослужбовців з частини №3008 Національної гвардії МВС України мали намір відправитися в Київ. Там планували підтримати "солдатський бунт" під адміністрацією Президента. Солдати пройшли вулицями Вінниці і пішки...

162

Під будівлею Міністерства освіти минулого тижня зібралося до 300 активістів, які протестували проти можливих змін правил прийому до вищих і середніх спеціальних навчальних закладів. Молодь "проти" Активісти скандували "ЗНО -...

ГОЛОВНЕ ЗА ДЕНЬ

Завантаження...