Авто в лізинг: переваги та недоліки

Автомобільний ринок в Україні стрімко відновлюється. За даними Автоконсалтингу, продажі нових авто у вересні цього року перевищили торічні показники на 72%. Значне пожвавлення фіксується й на ринку комерційного транспорту, хоча слід визнати, що цей сегмент почав оживати значно раніше за «легковий». Експерти кажуть, що така динаміка свідчить не стільки про заможність українців, скільки про відновлення споживчого попиту.

Значна частина таких угод проходить із застосуванням банківського фінансування. Причому все більшої популярності набирає лізинг. Чому? Лізинг має низку значних переваг перед звичайним кредитом. При цьому за ціною здебільшого ідентичний останньому та програє лише в одному аспекті.

Щоб зрозуміти, як це працює, почати варто саме з останнього моменту. Єдиним недоліком лізингу з точки зору пересічного громадянина є той факт, що протягом всього строку «погашення» лізингу авто чи інший об’єкт фінансування (так-так, лізинг може застосовуватися до будь-якої покупки) залишається у власності лізингодавця. Ця обставина відлякує від лізингу чимало українців, що воліють володіти, а не орендувати. Хоча ці побоювання не тільки не мають нічого спільного з реальністю, а надають купу переваг для покупця.

Якщо йдеться про покупку автівки у лізинг, вони полягають в одній простій тезі: покупець авто після підписання договору лізингу та дзвінка свого менеджера просто приходить до автосалону, сідає в машину та рушає по своїх справах. Не треба реєструвати машину, сплачувати численні квитанції, оформляти страховку, отримувати номера – все це, як власник, має зробити лізингодавець.

Так, усі платежі, зокрема страхові внески, зрештою сплачує покупець машини, але у випадку з лізингом вони розділені у часі та включаються до щомісячних внесків за лізингом. Від так отримуємо другу перевагу: в момент придбання покупець має внести лише авансовий платіж, вказаний в лізинговій угоді.

Після сплати усіх внесків предмет лізингу передається покупцеві у право власності. Тож переживати за «орендну» сутність лізингу не варто. Так само як і за обмеження, що застосовуються до покупця на час сплати внесків. Як і у випадку кредитування, час від часу лізингодавець може попросити сфотографувати чи пред’явити предмет лізингу на огляд. Також може вимагати обслуговувати його лише на сертифікованих СТО та встановити на нього GPS-маяк. Оскільки власником машини є лізингодавець, він хоче бути впевненим, що його власність експлуатується належним чином. Але майже те саме від позичальника вимагатиме й кредитор за звичайного кредиту.

В Україні також існує міф, що на лізинговій автівці не можна виїжджати за кордон. Насправді це не так. Лізингодавець за потреби видасть дозвіл на будь-яку подорож за кордон. Тим більше, якщо йдеться про комерційні автівки, чиєю функцією і є забезпечення експортних чи імпортних операцій.

Ще одна перевага лізингу, про яку мало хто згадує, полягає в тому, що у будь-яких юридичних суперечках з установами, наприклад, страховою компанією, лізингоотримувач має за собою серйозну юридичну підтримку з боку банку чи лізингової компанії. Тож захистити свої права в такому випадку буде набагато простіше.

Так, лізинг для пересічного українця здається малозрозумілою та складною  фінансовою послугою. Але в багатьох випадках він є чудовою альтернативою звичайному кредитуванню.

Слідкуйте за новинами у Телеграм
Ще більше фото в Instagram
Підписуйтесь на нас у Facebook